Bulut Göz Nedir?

Bulut Göz ile işinize gözümüz gibi bakalım, gözünüz arkada kalmasın.

Dilediğiniz çözünürlük kalitesi ile kurulum yapılan alana ait görüntüleri izleyebilecek ve istediğiniz miktarda depolama alanı belirleyerek görüntülerinizi Türk Telekom Veri Merkezi’nde kaydedebileceksiniz. Bulut Göz ile kamera, depolama, yazılım, fizibilite, kurulum, kazı, kablolama dahil anahtar teslim bir çözüme sahip olacaksınız.

  • Mevcut durumda dijital veya analog kameraları olan müşterilerimiz bu hizmetten faydalanarak, görüntülerini saklayabilirler ve internet erişimi olan herhangi bir yerden izleyebilirler.
  • Peşin, 12, 24 ve 36 aylık ödemeli seçenekler bulunmaktadır.
  • Sabit veya hareketli; iç ortam veya dış ortam; 640x480 , 800x600, 1280x960 HD, 1920x1960 Full HD çözünürlüklerini destekleyen toplam 10 çeşit IP kamera sunulmaktadır.
  • İstenilen sayıda kamera görüntüsü TTVM (Türk Telekom Veri Merkezi) üzerindeki yazılım vasıtasıyla kaydedilebilmekte ve internet erişimi olan her yerden izlenebilmektedir.
  • Bilgisayarınıza kurulacak izleme yazılımı, www.buluttgoz.com sayfasından erişim linki ve mobil telefonunuza kuracağınız uygulamalar ile görüntülere her zaman her yerden ulaşılması mümkün kılınmıştır.
  • İstenildiği takdirde geçmişe yönelik veya anlık izleme yapılabilir, görüntüler bilgisayara indirilebilir.
  • Kamera görüntüleri bilgisayardan, akıllı telefonlar için ios ve android uygulamaları üzerinden izlenebilir.
  • Görüntüler seçilen pakete göre farklı kalite ve özelliklerde kaydedilebilir.
  • 24 saat kayıt edebilme özelliğiyle kesintisiz görüntüleme olanağı sunulur.
  • Tercihe bağlı hareket algılama özelliği ile sadece hareket boyunca kayıt yapılabilir.
  • Görüntüler, kamera başına tahsis edilen ve pakete dahil olan 100 GB’lık depolama alanlarına kaydedilir. İstenildiği takdirde ek depolama alanı satın alınarak geriye dönük saklama süresi arttırılabilir.

Gerekli internet bağlantısı;

  • Herhangi bir erişim tipinde olabilir (ADSL, G.SHDSL veya METRO ETHERNET).
  • Herhangi bir internet sağlayıcıdan satın alınabilir.
  • Görüntülerin optimum kalitede kaydedilebilmesi için kamera başına minimum 1 mbps ‘lık bir bant genişliğine sahip olmalıdır.

IP üzerinden aktarılan görüntüleriniz; Bulut Göz yazılımı aracılığı ile işlenerek, Türk Telekom Veri Merkezinde size özel olarak tahsis edilen depolama alanına (kamera başına 100 GB) kaydedilir.Optimum koşullarda(320x240 Çözünürlük) 100 GB alana yaklaşık olarak 30 gün kayıt yapılabilmektedir. Eğer dilerseniz ihtiyacınıza göre ek depolama alanı satın alabilirsiniz.

Görüntü kalitesini değiştirerek, paket içinde sunulan 100 GB depolama alanına daha uzun veya kısa sürelerle kayıt yapabilirsiniz.

Kaydedilen canlı görüntüleri veya geçmiş döneme ait görüntüleri;

  • Bulut Göz Hizmeti için özel olarak tasarlanmış IOS ve Android uygulamaları üzerinden takip edilebileceksiniz.

Ayrıca mevcutta bulunan analog tip kameralarınızı sisteme entegre etmek isterseniz bu işlem için özel dönüştürücü (encoder) ve anahtar (switch) donanımının sunulduğu 10 numaralı paketi tercih edebilirsiniz.

Paket Özellikleri

İç Ortam Kamera Paketleri
Paket İsmi Kamera Marka/Model
Paket-1 BL-C210
BL-C210
Paket-2 WV-SP102
WV-SP102
Paket-3 WV-SP305
WV-SP305
Paket-4 WV-SF332
WV-SF332
Paket-5 WV-SP509
WV-SP509<

Kamerasız Paket (Abonenin mevcutta Bulut Göz tarafından desteklenen dijital kamerası bulunması durumunda alınabilir)

Dış Ortam Kamera Paketleri
Paket İsmi Kamera Marka/Model
Paket-6 WV-SP102
WV-SP102
Paket-7 WV-SP305
WV-SP305
Paket-8 WV-SP509
WV-SP509
Paket-9 WV-SW396
WV-SW396

Kamerasız Paket (Abonenin mevcutta dijital kamerası bulunması durumunda)

Analog Kamera Uyumlu Dönüştürücülü Paketler
Paket İsmi Kamera Marka/Model
Paket-10 PANASONIC GXE500E (Dönüştürücü)
4 Portlu

Müşterinin Paket 10 (Dönüştürücülü) satın alması durumunda, dönüştürücüye bağlanacak kamera sayısı adedinde Profesyonel hizmet bedeli ücreti alınacaktır.

  • Sunucu (DVR) yatırım maliyeti, bakım ve onarım giderleriniz ortadan kalkar. Yazılım ve Depolama hizmetleri Türk Telekom Veri Merkezi’ndeki sunucular üzerinden sağlanır.
  • Yazılımı güncelleme maliyetleriniz sıfırlanır. Bulut teknolojisi ile yazılım güncellemeleri Türk Telekom sunucuları içerisinde merkezi olarak yapılır.
  • İhyacınıza uygun Dijital IP kameralara taksitli ödeme planı ile sahip olabilirsiniz.
  • 20 adet paket üzerindeki başvurular için fizibilite hizmeti ücretsiz verilir.

Tercih ettiğiniz kamera modelleri için iç ortam ve dış ortam kurulumları ayrıca kurulum tarifesinden ücretlendirilmektedir.

Kurulum sırasında;

  • İç ortam kurulumlar için 50 metre, dış ortam kurulumlar için 100 metre Cat 6 kablo ve gerekirse kablo kanalı,
  • Kazı, kumlama,
  • Adaptör, sarf malzemeleri.
İç Ortam Kamera Paketleri
İç Ortam Kamera Paketleri
Paket Marka/Model
1 BL-C210 BL-C210
2 WV-SP102 WV-SP102
3 WV-SP305 WV-SP305
4 WV-SF332 WV-SF332
5 WV-SP509 WV-SP509
Dış Ortam Kamera Paketleri + Analog Kamera Uyumlu Dönüştürücülü Paketler
Dış Ortam Kamera Paketleri
Paket Marka/Model
6 WV-SP102
WV-SP102
7 WV-SP305
WV-SP305
8 WV-SP509
WV-SP509
9 WV-SW396
WV-SW396
Analog Kamera Uyumlu Dönüştürücülü Paketler
Paket Marka/Model
10 PANASONIC GXE500E (Dönüştürücü) 4 portlu
PANASONIC GXE500E
Kurulum İçeriği
Kurulum İçeriği
İç Ortam **
Dış Ortam-1 ***
Dış Ortam-2 ***
** İç ortam kurulum hizmeti; Paket 1, Paket2, Paket 3, Paket 4, Paket 5 ve Paket 10 için paket başına zorunlu eklenti ürün olarak tahsil edilecektir.
*** Dış ortam kurulum hizmetleri (Dış ortam 1 veya Dış ortam 2); Paket 6, Paket 7, Paket 8 ve Paket 9 için zorunlu eklenti ürün olarak tahsil edilecektir. Dış ortam kurulum hizmetinde hangi kurulumun yapılacağı (Dış Ortam 1/Dış Ortam 2) kurulum yapılacak müşteri lokasyonunun fiziki şartlarına göre(Kazı,kumlama v.b.) belirlenecektir.
Eklenti Ürünler
Eklenti Ürünler
Mini sunucu (1 TB)
Kamera Yıllık Bakım (Kamera Başına)
Workstation Görüntüleme Merkezi)
42”LCD monitör
Fiber kablo (metre başına)
Direk (8 metre)
Videowall Cihaz ve Yazılımı
Bilgisayar
12U Rack Kabin
24U Rack Kabin
42U Rack Kabin
1kva UPS
3kva UPS
Müşteriler isterlerse kameraları için ek depolama ücreti ödeyerek ek depolama hizmeti satın alabilirler. Ek depolama hizmeti veri merkezi standart depolama (SATA Raid 5) tarifesi üzerinden sağlanacaktır. Mevcut ek depolama tarifesinin vergiler hariç ücretleri aşağıdaki gibidir.
  • Fiyatlara vergiler dahil değildir.
  • Görüntülerin optimum kalitede aktarılabilmesi için tavsiye edilen bant genişliği kamera başına 1 mbps'dır.
  • Türk Telekom Veri Merkezi bilgilerine www.ttvm.com.tr adresinden ulaşabilirsiniz.
  • Paket 10 için kullanılan analog kamera adedince Bulut Göz Hizmet Bedeli eklenecektir.
  • Techizat Bedeli ödemeleri tamamlandığında; Kamerasız Paket Bulut Göz Hizmet Bedeli üzerinden hizmet devam eder.
  • Techizat mülkiyeti kullanıcıya aittir. Taksitler tamamlanmadan hizmetin sona erdirilmesi durumunda, Techizat Bedeli ve kurulum ücretlerinin kalan taksitleri müşteriden tek seferde tahsil edilir.
  • Kamera görüntülerinin veri merkezinde kaydedilmesi ve görüntü kayıtlarının izlenmesi için gerekli olan internet bağlantısını veya bu amaca hizmet edecek başka bir erişimi sağlamak ABONE’nin sorumluluğunda olup bu erişim nedeniyle TÜRK TELEKOM’un herhangi bir sorumluluğu bulunmamaktadır.
  • Bu hizmetten Türk Telekom A.Ş.’nin işyeri ve tüzel aboneleri yararlanabilirler. TÜRK TELEKOM, alacağını tahsil edememe riskinin bulunduğunu tespit etmesi [ABONE’nin herhangi bir hizmetten TÜRK TELEKOM’a borcu olduğunun tespit edilmesi, ABONE’nin herhangi bir hizmette (borçlarını daha sonra ödemiş olsa bile) borçlarını süresinde ödemeyen bir abone olması, olağan durumdan daha fazla HİZMET/Cihaz talebinde bulunması, ABONE’nin dolandırıcılık, sahtecilik gibi suçlardan sabıkasının bulunması gibi ve fakat bunlarla sınırlı olmaksızın riskin tespit edildiği her durumda], talebin ABONE adına veya bu durumlardan birinin gerçekleştiği kişinin kurucusu veya ortağı olduğu bir şirket adına yapılması (böylece, ABONE’nin söz konusu şirket olması halinde) Bulut Göz Hizmetine yönelik talepleri karşılamama veya avans ya da teminat karşılığı karşılama veya limitli şekilde karşılama (talebin tamamını değil bir kısmını karşılama) hakkına sahiptir. TÜRK TELEKOM bu hakkını, sözleşme imzalandıktan sonra risk durumu öğrenilen veya risk durumu ortaya çıkan Abone’lere karşı da kullanma hakkına sahiptir. Uygulama hakkında detaylı bilgiyi satış temsilcinizden edinebilirsiniz.
  • Taahhüt Süresi tamamlanmadan Abone’nin servisten çıkması durumunda, çıktığı tarih itibariyle kalan Taahhüt Süresi göz önünde bulundurulduğunda, kalan Taahhüt Süresi açısından servis kapsamında taahhüt verdiği indirimli Bulut Göz servisinin tahakkuk etmemiş aylık (indirimli) ücretlerinin toplamının (“Kalan Aylar Faydası”), Abone’nin servis kapsamından çıktığı/çıkarıldığı tarihe kadar yararlandığı indirim tutarlarının toplamından (“Sağlanan Fayda”) daha düşük olması durumunda, Abone, İhlal Halinde Ödenecek Ücret olarak Sağlanan faydayı değil, Kalan Aylar faydasını Türk Telekom’a tek seferde ödemekle yükümlüdür. Cihaz ve kurulum ücretlerinin kalan taksitlerinin tamamı tek seferde peşin olarak alınır.
  • Türk Telekom tarife koşullarını değiştirme hakkını saklı tutar.
Bulut Göz hizmetinden kimler yararlanabilir?

Bulut Göz hizmetinden kurumsal, kamu ve kobi segmentindeki müşteriler yararlanabilecektir.

Bulut Göz hizmetine, müşterilerin kamera görüntülerine erişmesi için gereken internet erişimleri dahil midir?

Hayır, Bulut Göz hizmetine internet erişimi dahil değildir, Bulut Göz hizmetinden müşterilerin yararlanmaları için internet bağlantısı ön koşuldur. Bu internet erişimini müşteri herhangi bir Internet Servis Sağlayıcısından alabilir.

Bulut Göz hizmetinden yararlanmak için Bulut Göz paketleri dışında alınması gereken hizmetler nelerdir?

Bulut Göz cihazlı seçeneklerin ücretleri aylık cihaz taksitleri, kurulum ve hizmet bedelinden oluşmaktadır. Kamerasız pakette ise sadece aylık hizmet bedeli ücretlendirilmektedir.

Bulut Göz hizmetinde kamera / kamera dönüştürücü ve diğer teçhizatın mülkiyeti kime ait olacaktır?

Bulut Göz hizmetinde kamera / kamera dönüştürücü ve diğer tüm teçhizat taksit süresi sonunda müşterinin mülkiyetine geçecektir, teçhizat hiçbir şekilde geri alınmayacaktır. Taksit süresi bitmeden abonelik iptal edilirse ödenmemiş teçhizat taksitlerine ait toplam bedel (varsa faizle birlikte) aboneden ilk faturada tahsil edilecektir.

Bulut Göz hizmetinde Ön başvuru (fizibilite) yapılmakta mıdır?

Evet, 20 adetten az taleplerde satış birimlerinin desteğiyle fizibilite yapılmaktadır. 20 ve üzeri sayıda cihazlı paket alımlarında müşteri lokasyonunda yerinde fizibilite yapılacaktır.

Bulut Göz hizmetinde sunulan opsiyonel ek hizmetler nelerdir?

Tüm paketlerde kamera başına standart olarak 100 GB depolama alanı sunulmaktadır. Konfigürasyonlara göre bu depolama alanına karşılık gelen kayıt süresi değişmektedir.

Kayıt tablosu ve her bir konfigürasyona göre değişen depolama gereksinimi için tıklayınız.

Kameraların kayıt süresi ve dolayısıyla depolama alanı artırılmak istenirse Bulut Göz Ek Depolama hizmetine abone olunması gereklidir.

Bulut Göz hizmetinde paket değişikliği mümkün müdür?

Paket değişikliği sadece kamerasız paketlerden kameralı paketlere geçilmesi durumunda doğru mümkündür. Geçiş durumunda; eski (kamerasız) pakete ait taksit süresi devam ediyorsa yeni pakete geçişte cezai bedel ödenmez, yeni pakette yer alan cihaza ait taksitler her durumda sıfırdan başlar. Eski pakete ait teçhizat müşteride kalacaktır.

Harekete duyarlı kayıt yapılabilir mi?

Evet, sadece hareket olması durumunda kayıt yapılarak günlük depolama gereksinimi minimuma indirilebilir.

4 portlu dönüştürücülü paketlerde aylık hizmet bedeli nedir?

4 portlu dönüştürücülü teçhizata sahip Paket 10 da aylık hizmet bedeli bu teçhizata bağlanacak 1-4 arası sayıda kamera ile orantılı olarak hesaplanır. Örneğin bu teçhizata 4 kamera bağlanacaksa 4 x hizmet bedeli aylık olarak faturalandırılır. Her bir kamera için standart 100 GB depolama alanı mevcuttur.

Arıza durumunda destek verilmekte midir?

Hizmet aboneliğinin devam ettiği süre boyunca, arızalarla ilgili destek Türk Telekom tarafından verilmektedir.

Kamera ve kamera dönüştürücü teçhizatın garanti koşulları nelerdir?

Kullanılan malzemeler tüketiciden kaynaklanmayan durumlarda 2 yıl garanti kapsamındadır. Garanti süresinde ürünün arızalanması durumunda ürün yerinde tamir edilebiliyorsa yerinde, edilemiyorsa teknik onarım merkezimizde garanti dahilinde tamir edilecektir, bu süre zarfında müşteriye geçici bir cihaz kurulumu yapılacaktır. Ürünün tamirinin mümkün olmadığı durumlarda (arıza kullanıcı hatası değil ise) yenisi ile değiştirilecektir. Arıza kullanıcı hatasında kaynaklanıyorsa tamir bedeli müşteriye teknik servis tarafından faturalandırılacaktır.

Herhangi bir kurulum ücreti alınmakta mıdır?

Kamera modellerine göre iç ortam ve dış ortam kameraları bulunmaktadır. İlgili kamera kategorisine göre ayrıca kurulumlar ücretlendirilmektedir. İç ortam kameralarında iç ortam kurulum ücreti ve dış ortam kurulumlarında dış ortam-1 veya dış ortam-2 kurulum ücretleri tahsil edilir. İç ortam kurulum hizmeti; Paket 1, Paket2, Paket 3, Paket 4, Paket 5 ve Paket 10 için zorunlu eklenti ürün olarak satılmaktadır.

Dış ortam kurulum hizmetleri(Dış ortam 1 veya Dış oratam 2); Paket 6, Paket 7, Paket 8 ve Paket 9 için zorunlu eklenti ürün olarak satılmaktadır.

Dış ortam kurulum hizmetinde hangi kurulumun yapılacağı (dış ortam 1 mi veya dış ortam 2 mi olacağı) müşterinin kurulum yapılacak yerinin durumuna, özelliğine göre(kumlama ve çukur kazım ihtiyacına göre) belirlenecektir.

Bulut Göz ile anlık kamera görüntülerini bilgisayar üzerinden nasıl izleyebilirim?

www.buluttgoz.com üzerinden kullanıcı adı ve şifre girilerek, ayrıca bilgisayar üzerine yüklenen Bulut Göz yazılımı ile kameralar izlenebilir. Kameraların bulunduğu lokasyonda, internet bağlantısına gerek olmadan yazılım üzerinden görüntüler izlenebilir. Web ara yüzü kullanıcı adı ve şifre bilgileri kurulum sırasında müşteriye sunulacaktır.

Şifre değişikliği nasıl yapılabilir?

Bilgisayara kurulan yazılım üzerinden şifre değiştirilebilir , kullanıcı adı ve şifre problemlerinde 444 4 564 üzerinden çağrı kaydı bırakılması gereklidir.

Web ara yüzü üzerinden hangi fonksiyonlar kullanılabilir?

www.buluttgoz.com üzerinden kameralarla ilgili aşağıdaki işlemler yapılabilir;

  • Canlı kamera görüntülerinin izlenmesi
  • Arşiv kamera görüntülerinin izlenmesi
  • Hareketli kameraların yönetilmesi
  • Hareketin takip edilmesi
  • Kamera görüntülerinin ekran üzerinde çoklu şekilde izlenmesi
  • Canlı görüntülerin anlık resimlerinin bilgisayara kaydedilmesi
  • Dil seçeneğinin değiştirilmesi
Bilgisayar Uygulaması üzerinden hangi fonksiyonlar kullanılabilir?
  • Canlı kamera görüntülerinin izlenmesi
  • Şifre değiştirilmesi
  • Arşiv kamera görüntülerinin izlenmesi
  • Hareketli kameraların yönetilmesi
  • Hareketin takip edilmesi
  • Kamera görüntülerinin ekran üzerinde çoklu şekilde izlenmesi
  • Canlı görüntülerin anlık resimlerinin bilgisayara kaydedilmesi
  • Dil seçeneğinin değiştirilmesi
  • Arşiv görüntülerinden seçilen tarih aralığının avi formatında kaydedilmesi ve istemciye ya da sunucuya aktarılması
  • Harekete duyarlı kayıt başlatma ve durdurma
  • Hareketli kameralara atanan önayar (devriye) özelliğinin kontrol edilmesi
  • Kameralar için saat aralığı girilerek görüntü kaydının programlanması
Bulut Göz kamera görüntülerini mobil ortamlardan nasıl izleyebilirim?

Android ve IOS işletim sistemli cep telefonu/tablet ve diğer mobil cihazlardan www.buluttgoz.com a girilerek mobil site üzerinden takip edilebilir.

İnternet kesintisi durumunda SD kartın işlevi nelerdir?

Kamera ile Türk Telekom Veri Merkezi arasındaki bağlantının kopması durumunda(internet kesintisi) durumunda kameranın enerji bağlantısı olduğu sürece kamera görüntüleri ,paket dahilinde SD kart mevcutsa, kamera üzerinde bulunan SD kart üzerine 8 GB a kadar kaydedilmektedir. Satın alınan kamera modelinin SD kart desteği olup olmadığını kontrol etmelisiniz.

Paket İsmi SD kart desteği
SP509 64 GB’a kadar
BLC 210,SP102 SD kart desteği yoktur
Diğer kameralar 32 GB’a kadar

SD kart üzerine kaydedilen görüntüler, kameranın web ara yüzünden manuel olarak bilgisayara aktarılabilmektedir. Bu işlem sırasıyla şu adımlar izlenerek gerçekleştirilir:

  • Bir Internet Explorer sayfasının URL bölümüne kameranın dış IP adresini yazılır.

    (Modem dış ip si iki nokta üstüste kullandığı port) Örneğin : 95.195.6.0:8080
  • Arayüz şifresi girilir. (Panasonic kameralar için default username : admin , şifre : 12345 tir)
  • Ayarlar menüsünden SD kart menüsüne girilir ve menü üzerinden kamera görüntüleri indirebilir.
  • Elektrik kesintisi durumunda kamera sistemi lokasyondaki bir UPS tarafından beslenmiyorsa kameralar çalışmayacak ve SD karta da kayıt yapamayacaktır.
Lokal network üzerinden bir bilgisayar ile monitörden izleme yapılabilir mi?

Müşteri, kameraların bulunduğu lokasyonda lokal ağ üzerinden kameraların IP adresi ile kameraların kendi web arayüzünden canlı izleme yapabilir. Lokasyondaki herhangi bir bilgisayara bağlı monitörden izleme yapılabilir.

Bulut Göz hizmetinde sunulan opsiyonel ek hizmetler nelerdir?

Müşteri kendisine her pakette sunulan maksimum 30 günlük (100 GB depolama alanı) kamera kayıt süresini uzatmak isterse Bulut Göz Ek Depolama hizmeti alabilir. Bunun dışında müşteri ihtiyacına göre sunucu, fiber kablo, kamera bakımı, 8 metre direk gibi eklenti ürünler de alabilir.

Nakil hizmeti sunulmakta mıdır?

Bulut Göz hizmeti kapsamında Türk Telekom tarafından devir ya da nakil hizmeti verilmemektedir. Nakil taleplerinde müşteri İş ortağı firmaya yönlendirilecektir.

Bulut Göz hizmetinde sunulan opsiyonel ek hizmetler nelerdir?

Müşteri kendisine her pakette sunulan maksimum 30 günlük (100 GB depolama alanı) kamera kayıt süresini uzatmak isterse Bulut Göz Ek Depolama hizmeti alabilir. Bunun dışında müşteri ihtiyacına göre sunucu, fiber kablo, kamera bakımı, 8 metre direk gibi eklenti ürünler de alabilir.

Bulut Göz hizmetinde paket değişikliği mümkün müdür?

Paket değişikliği sadece kamerasız paketlerden kameralı paketlere doğru mümkündür. Geçiş durumunda; eski (kamerasız) pakete ait taksit süresi devam ediyorsa yeni pakete geçişte cezai bedel ödenmez, yeni pakete ait taksitler her durumda sıfırdan başlar.

TT Satış Temsilcileri veya Müşteri İlişkileri Yöneticilikleri aracılığıyla başvuruda bulunulabilir.

Kurumsal Müşteri Hattı